tisdag 2 september 2008

Regnbågar och morrhår ..


Idag har jag ..

.. sett den finaste regnbågen jag någonsin skådat. Det var som en stor portal som man bara ville springa igenom medans man nynnar på Håkans "Förhoppningar och regnbågar".

.. och Elin fått svar från SOS-barnbyar. Det kanske blir ett projektarbete i Sydafrika ändå. Men pssst, det är en hemlis än så länge.

.. spenderat kvällen framför tv'n med Zlatan. Han sov dock mest, men det var mysigt ändå. Zlatan är för övrigt en av våra katter. Den mjukaste och finaste av dom. Det är så himlarns fint att borra ner huvudet i en mjuk päls och bara mysa. Att göra det samtidigt som man är pälsdjursallgiker har dock sina nackdelar .. Och nej, det var inte jag som döpte honom (!) .

.. hittat en ny favoritdesigner. Bea Szenfeld ska få underhålla mig inatt.

.. läst på niotillfem's blogg att jag kom tvåa i 'hitta-på-egna-ord' tävlingen. Tack alla sötäpplen som röstade.

.. dagdrömt om att ha en basker, vara smal och ha chokladbrunt kort hår.


Bea Szenfeld design. Kan sitta och stirra på en blåa i evigheter.
Blir aldrig less. Förtrollande är ordet.

2 kommentarer:

Marlene sa...

Hej! Jag vet inte heller hur det funkar med kommentarer, vart man ska lämna dem. Min sommar har varit suverän om man bortser från det allt för kalla och dåliga vädret. Var en sväng till Berlin med familjen, åkte runt i södra Sverige och hälsade på släkt och vänner, arbetade på en filminspelning eller var här hemma i Luleå och bara hade det gott. En mycket bra sommar med andra ord. På Teknikens hus ska jag arbeta som Mediepedagog i en TV-studio som de håller på att göra där. Det ska bli superroligt tycker jag som ju älskar att jobba med rörliga bilder och barn/ungdomar. Kul att läsa din blogg! Kram M

Anonym sa...

stare, att övertala sin syster att döpa katten till zlatan är enbart lågt... alla vet ändå att det var du som kom på namnet ;D