onsdag 3 september 2008

Då saknas bara rullatorn ..


"hellre en söt tant än en ful ungdom"

Mitt nya ordspråk. Provade en förjusande hatt som jag kom över då jag var och pillade bland sakerna på hyllan i hallen. Enligt far och bror såg jag ut som en tant. Mamma flikade snabbt in, för att undvika en hetsig diskussion, att jag var en hiskeligt söt tant. Då bestämde jag mig. Jag är 'hellre en söt tant än en ful ungdom'!

Min vän Anna sa att den meningen fick henne att bubbla av skratt. Det är förövrigt det finaste jag har hört idag. Bubbla av skratt. Hon är allt bra söt, den där Anna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja hej. Fint ordspråk, och jag tyckte då inte att du såg ut som en tant i din hatt, speciellt inte med den där moderna jackan till :)

Han är också allt bra söt, den där Vincent.

Anonym sa...

Haha fan vad söt du är ;)Pussinuss /duvetvem.