söndag 17 maj 2009

She looked up, drank the sun and touch the leaves ..

Jag har en favoritstund på dagen. En favoritstund som inte faller in allt för ofta, men just idag gjorde den det. Ni vet när man är med folk och gör saker hela dagen igenom? Ligger ute i gräset och solar, fikar och klurar på med andra saker. Solen bränner och grässtrån letar sig upp i håret när man ligger ned. Man känner sig egentligen hemskt äcklig, men lycklig. Det hade kunnat vara min favoritstund, men det är det inte. När man skiljts åt, kommit hem, och gått i duschen, då börjar min favoritstund på dagen.

Nyduschad i en stor skjorta och blött hår i en tofs, ute på en stol i eftermiddagssolen med en bok och ett glas pepsi. Lagomt varmt, väldigt lycklig, lagomt trött, väldigt ren. Det är min favoritstund. Idag varade den en halvtimme. En helt underbar halvtimme.

2 kommentarer:

Ida Lundman sa...

imorgon kan du väl ta kameran med dig?

Ida Lundman sa...

oj, menade på torsdag. nu när jag är ledig har jag ingen koll på dagarna ;)