måndag 11 maj 2009

Och så blåste hon bort den nedrans luggen från ögonen, igen ..

Ibland när saker är jobbiga kan man behöva låtsas vara någon annan för en stund. Men ibland är det svårt att komma på vad eller vem man vill vara. Så jag och min vän har börjat att ge varandra personligheter vissa dagar när man inte riktigt orkar med sig själv. Linda har fått vara fransyska som sitter på fik hela dagen och pluggar fast låtsas som att det är något annat jätteviktigt och otroligt roligt hon håller på mig. Imorgon ska jag vara en tjej från London som fnissar och pratar för högt (det sistnämnda lär ju inte bli något problem). Jag ska älska att skriva och att titta på stjärnorna och drömmer om att bli astronaut.

Det kommer att bli fint. Nu ska jag sitta på wikipedia en stund och lära mig om planeterna så att jag kan leva ut mina astronautdrömmar fullständigt.


Någon dag ska jag låta Linda vara en naturmänniska som kan skillnad på alla sorters svampar och älskar att lära folk om det. Hon går omkring i nätta vårskor och förnekat blött blåbärsris och vattenpölar. "Äger man fina skor ska man väl tusan använda dom också", är hennes ordspråk.. Bilden är tagen i höstas.

2 kommentarer:

Linda sa...

åh, jag vet inte vad jag ska skriva. jag bara att det känns så himla fint att läsa det här. det är underbart att man kan drömma på det här viset, och att vi kan fly tillsammans fast vi är så långt ifrån varandra. you are the best! kram kram kram.

Anonym sa...

Gud, vilken otroligt vacker idé. Jag tycker att ni verkar vara helt fantastiskt fina personer.