fredag 15 maj 2009

Now or never.

Idag kom Bella hit och såg säsongsavslutningen av Grey's Anatomy med mig. Jag vet att det är livstids halshuggning på människor som spoilar saker i bloggar, så det ska jag inte göra. Inte en endaste liten sak. Jag kan dock säga att tårarna bara rann och rann som att någon elak människa hade stått och petat i våra ögon med fingrar som nyss skurit lök. Vi drog för gardinerna och såg tårarna fylla golvet, och inte långt senare nådde det ända upp till tröskeln. Nåväl, kanske inte riktigt .. Men ungefär.

Nu har jag börjat komma ur min gråt-chock. Har ätit grillat, läst lite och druckit pepsi ur vinglas. Inatt kommer serieavslutningen av Prison Break ut. Det känns som att jag lär tappa en bit av mitt hjärta nästan. Aldrig mera Michael Scofields finurliga min och galet genomtänkta planer. Som tur är har jag låtit valparna se lite Prison Break med mig, så skulle de nya ägarna stänga in dom när dom ska iväg på middag så vet dom hur dom ska göra för att ta sig ut. Det kallar jag bra kunskap!

Jag och Bella vet redan att vi har en ohälsosam relation till serier, men "bättre det än knark", brukar jag tänka ..

2 kommentarer:

Ronja sa...

Det är bara prata ut om det om du skulle vilja ; )

Jenny sa...

Åh, vad fint av dig Ronja. Du är en äkta vän ;)