söndag 31 augusti 2008

Förstklassig natt ..

När klockan närmade sig tre igårnatt och sömnen kändes längre bort än någonsin så bestämde sig jag och malin för att spendera lite kvalitetstid tillsammans. Malin hämtade upp mig klädd i min pyjamasutstyrsel och sedan låg alla vägar öppna, så att säga. Natten började med lite filosoferande på en bänk, men efter 3600 sekunder (en timme, för er som har något vettigare för er än att räkna ut det) blev det kallt och magen skrek väldigt högt efter mat. Vi tog oss till storstan och fick i oss lite högklassig shell-mat. Icke att underskatta! Efter det körde vi tre varv i rondellen (för att jag av någon anledning alltid har velat göra det), och så sprang jag rakt genom rondellen också. Malin sa att det är något man ska ha gjort, men om det verkligen är sant eller om hon bara ville ha ut mig från bilen en stund kan jag inte svara på. Drog handen längs gräset också, och till min fasa kände jag frost. I och för sig, om mindre än nio timmar är det officiellt höst. September.

Vi busade på lite allmänt och klockan drog iväg skrämmande mycket. Anlände hem igen vid halv sex eller något sådant. Då satt min familj och förtärde frukost, för dom skulle bort. Jag hade en fullkomligt förträfflig natt, något som gärna görs om igen. Soluppgången var förtjusande och jag somnade lycklig. Tack, Malin.


Vaknade klockan tre och har precis ätit bullar till frukost/lunch. Men en sådan start på dagen kan den ju inte bli dålig. Känns lovande.

PS: Tack Johan för att du fixade "Antal besökare" grejen. Synd bara att den började på noll, men det är väl sådant man får ta.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej Jenny!
Vad bra att du fått "antal besökare"-grejen fixad! 37 st idag, inte illa! Läste förresten din fundering på Marlenes blogg ang var man svarar på en kommentar. Jag tycker helt klart att man svarar på samma blogg som kommentarens skrevs på, då kan ju även andra se vad man skrev tillbaka, känns naturligare. Fast man gör ju som man vill såklart! Mysigt bullbak förresten!
/Sara

Jenny sa...

Hej! Jo, det är klart. Men då måste man ju komma ihåg att gå tillbaka och kolla på det inlägget man kommenterade på. Kommer du att se det här svaret, till exempel? Och ja, det var ett väldarns fint bullbak måste jag erkänna. Kanske har ett nytt innan skolavslutningen så kan jag ju bjuda på dom små rackarna ..