tisdag 16 december 2008

Trasighet.

Idag har jag jobbat på simhallen. När jag städade träffade jag en tjej. En gudomligt söt och nätt flicka, i utseéndet lite lik Lucy från I am Sam, fast äldre. Tio år var hon, för att vara exakt. Vi kom att börja prata och hon berättade om sitt liv, och jag lyssnade medan jag beundrade hennes ärlighet. Hon var så liten och oskydig, men samtidigt så trasig.

- På tal om det, är du här och badar alldeles själv? frågade jag.
- Jo. Mina vänner sa att dom skulle komma, men dom brukar lura mig ibland ..

Jag gick sönder lite inombords. Jag ville bara krama om henne och säga att hon förtjänar så himla mycket bättre. Jag hoppas att hon inser det, så småningom.

3 kommentarer:

kajsa sa...

usch så sorgligt.. :/

Yss sa...

ååhh :( sånt tycker jag inte alls om.

Anonym sa...

Neeeeeeeej, fan vad hemskt. Jag lackar på barn, de kan vara så jävla elaka.